ويژگي هاي برچسب امنيتي

بررسي انواع برچسبهاي موجود در بازار

ويژگي هاي برچسب امنيتي

برچسب امنيتي به برچسب هايي گفته مي شود كه براي امنيت كالا يا محصولات استفاده مي شوند. اين برچسب ها به برچسب هاب گچي يا خرد شونده نيز معروف هستند و بعد از استفاده از آنها ديگر نمي توان بر روي كالاي ديگر از آنها استفاده كرد.

اين ليبل امنيتي براي موارد اموال گرداني مورد استفاده قرار ميگيرد به اين صورت كه كد يا باركد كالاي مورد نظر را بر روي برچسب ليبل چاپ ميكنند و آن را روي كالاي مورد نظر ميچسبانند .اين ليبل معمولا در سايز كوچك تهيه ميشود و به رنگ سفيد مات است. و همچنين برچسب ليبل امنيتي در برابر عوامل محيطي مانند گرما و رطوبت مقاوم است.

مزاياي ليبل امنيتي

از مزاياي چسب ليبل امنيتي ميتوان به موارد زير اشاره نمود.

۱٫اين ليبل چسبندگي بالايي دارد.

۲٫به هيچ عنوان نميشود آن را از اموال جدا كرد.

۳٫مناسب براي موارد امنيتي است.

۴٫در برابر انواع حلال و عوامل محيطي بسيار مقاوم است.

 

 

نمونه از موارد استفاده از ليبل امنيتي

۱٫بر روي ضمانت باطري موبايل

۲٫بر روي قطعات الكترونيكي حساس

۳٫بر روي نامه هاي سري و مهم

۴٫براي گارانتي قطعات ريز

۵٫براي گارانتي رم موبايل

و…..

 

انواع ليبل امنيتي

از انواع ديگر ميتوان به برچسب هاي ويد اثر گذار و بدون اثر و همچنين برچسب شبرنگ اموال اشاره نمود. اين برچسب ها ي ويد از نظر قيمت به صرفه تر از بقيه ليبل هاي امنيتي هستند كه خود انواع مختلفي دارند.برچسب ويد اثر گذار دو نوع نقره اي و شطرنجي دارند كه در ادامه به صورت مختصر توضيح خواهيم داد. در كل برچسب هاي ويد از نظر مقاومت هم عالي هستند و در مقابل گرما ۸۰ درجه سانتيگراد مقاوم اند و همچنين از لحاظ كشيدگي مقاومت بالايي دارند.

 

برچسب ويد ( برچسب VOID) اثر گذار شطرنجي

اين برچسب بعد از چسبيده شدن به شي مورد نظر ،هنگام جدا شدن به صورت شظرنجي جدا ميشود كه نتوان آن را جاي ديگري استفاده كرد.

 

 

برچسب ويد ( برچسب VOID) اثر گذار نقره اي

اين برچسب بعد از چسبيدن به كالاي مورد نظر ،زمان جدا كردن برچسب كلمه VOID به صورت انگليسي بر كالا باقي ميماند ولي آن برچسب را غير قابل استفاده مجدد مينمايد.

 

 

برچسب ويد ( برچسب VOID) شبرنگ  يا اموال

اين برچسب همانطور از نامش پيداس بر روي اموال سازمان ها و شركت هاي بزرگ زده ميشود .تفاوت اين برچسب سبرنگ با بقيه ليبل هاي امنيتي اين است كه مقدار ظخامت آن بيشتر است.ولي همانند همان ليبل ها از امنيت بالايي برخوردار است و هنگام جدا كردن از اموال خرد ميشود.

 

چاپ متن يا باركد بر روي ليبل

براي چاپ روي ليبل ها معمولا از ريبون هاي زرين يا سوپر زرين استفاده ميشود.به هر حال  اگر از ريبون خوب و با كيفيت استفاده شود مقاومت آن ليبل در برابر تمام حلال ها و حتي مواد شوينده بالا ميرود و به هيچ عنوان پاك نميشود.

منبع:

http://faragarsanat.com/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%da%86%d8%b3%d8%a8-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.