انواع برچسب

بررسي انواع برچسبهاي موجود در بازار

انواع برچسب

انواع ليبل از قبيل كاعذ گلاسه ، كاغذ نيمه گلاسه و كاغذ مات و ... است كه هركدام از اين ها در رنگ بندي آبي ، قرمز ، بنفش و ... موجود مي باشد در واقع اين برچسب ها را مي توان به رنگ دلخواه در آورد كه از نظر چسبندگي در دو نوع برچسب معمولي و پرچسب مي باشد كه در صنايع نساجي جهت رديابي محصولات مورد استفاده قرار ميگيرد اين برچسب ها از نظر مارك نيز متفاوت هستند مانند : جك و فاسون آلمان ، رول كاور ايتاليا ، فنلاند و ...

از ويژگي هاي برچسب كاغذي مي توان به ارزان و براق بودن برچسب ، داشتن سطحي صاف و چسبدار و مقاوم بودن و جنس اكريليك پشت آن اشاره نمود كه اين برچسب ها در صنايع ديگر مانند بسته بندي كالاها مورد استفاده قرار ميگيرد و براي كارهاي سبك و كوتاه مدت مورد استفاده قرار ميگيرد .

رول پارچه اي :

اين نوع رول كاغذ فاقد چسب مي باشد و در پخش پوشاك مورد استفاده قرار ميگيرد .

 

ليبل تايوك :

اين نوع ليبل از به صورت فشرده از الياف پارچه ساخته شده است كه در صنايع خودرو سازي مورد استفاده قرار ميگيرد از كاربرد هاي مهم ليبل تايوك استفاده در درخت سيم بوده كه دو سر آن به هم چسبيده و غير قابل جدا شدن مي باشد .

 
 

برچسب امنيتي ( تگ ليبل ) :

اين گونه ليبل داراي مدار مغناطيسي مي باشد و در انبارها و فروشگاه ها جهت جلوگيري از بيرون بردن غير مجاز كالا و سرقت مورد استفاده قرار ميگيرد قابل به ذكر است كه اين امر فقط در فروشگاه هايي كه مجهز به سيستم دزدگير هستند قابل اجرا مي باشد .

 

برچسب حرارتي :

رول حرارتي يا همان برچسب حرارتي در بخش پوشاك مورد استفاده قرار ميگيرد برچسب هاي حرارتي هيچ گونه نيازي به ريبون جهت چاپ ندارند .

 

برچسب ويد :

void label يا همان برچسب ويد در دو نوع شطرنجي و نقره اي توليد شده است كه از نظر كشيدگي بسيار مقاوم بوده و از لحاظ حرارتي تا 80 درجه سانتي گراد را تحمل مي كند اين نوع برچسب براي امور گارانتي محصولات كاربرد دارد .

برچسب ويد شطرنجي : اين نوع برچسب بر روي كالا چسبانده شده و پس از كندن ، مقداري از آن به صورت شطرنجي بر روي كالا قرار ميگيرد قابل استفاده ي مجدد نمي باشد .

برچسب ويد نقره اي : اين نوع برچسب پس از جدا شدن از محصول كلمه ي VOID بر روي كالا باقي مانده و قابل استفاده ي مجدد نمي باشد .

 

برچسب پشت متال :

اين نوع برچسب به علت داشتن چسبندگي بسيار بالا براي كالاهايي كه از سطوح روغني برخوردار مي باشد مورد استفاده قرار ميگيرد .

 

برچسب اموال :

همان طور كه از اسم آن پيداست اين گونه برچسب ها جهت اموال سازمان ها و شركت هاي بزرگ مورد استفاده قرار ميگيرد و از نظر جنس بسيار ضخيم تر از ساير ليبل ها مي باشد .

 

برچسب سكوريتي( security label ) :

اين گونه ليبل ها كه به برچسب گچي نيز معروف مي باشد در امور امنيتي و گارانتي محصولات مورد استفاده قرار مي گيرد و پس از چسباندن هيچگونه قابل كندن نمي باشد اين نوع برچسب به عنوان برچسب اموال نيز مورد استفاده قرار مي گيرد .

 

برچسب بي رنگ و شفاف :

اين گونه برچسب بي رنگ بوده و ار دو طرف نوشته هاي آن قابل رويت مي باشد و به طور معمول بر روي شيشه ي خودروها و يا كارت ضمانت قطعات الكترونيكي چسبانده مي شود .

منبع:

http://labelpaper.ir/article/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%DB%8C%D8%A8%D9%84

 

 
 

برچسب پي وي سي ( pvc label ) :

برچسب پي وي سي به صورت پلاستيكي حالت بوده ، از نظر كشيده شدن از مقاومت بسيار بالايي برخوردار مي باشد و در دو نوع مات و براق توليد مي گردد اين نوع ليبل در برابر عوامل محيطي از قبيل باد ، باران و گرما بسيار مقاوم است و تا دماي 80 درجه سانتي گراد را تحمل مي كند . موارد استفاده ي اين ليبل در داروخانه ها ، لوازم خانگي و لوازم خودرو مي باشد .

 
 

برچسب متال :

اين نوع ليبل از جنس آلياژ فلز ساخته شده است و در برابر كشيده شدن بسيار مقاوم است و در دماي 40- و 220 درجه چسبندگي خود را خفظ مي كند برچسب متال قابل شستشو و ضد خش مي باشد و براي چاپ آن ها بايد از ريبون رزين استفاده نمود موارد استفاده ي برچسب معرفي شده در لوازم خانگي ، لوازم خودرو و الكتروموتورها مي باشد و مي توان گفت به گونه اي معرف محصول هستند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.